Co trzeba zrobić aby załatwić sprawę w naszym urzędzie przez internet?
1. Założyć konto na platformie podawczej ePUAP
– do założenia konta na platformie ePUAP potrzebne sa następujące dane: imię, nazwisko, adres e-mail, PESEL, oraz własne unikalne hasło
– konto zakładamy pod tym adresem https://epuap.gov.pl/wps/portal/rejestracja-konta
– jeśli coś zrobiliśmy źle warto zerknąć do instrukcji zakładania konta
2. Profil zaufany jest konieczny do autoryzacji osoby wysyłającej pismo do urzędu.
– aby złożyć wniosek o Profil Zaufany należy posiadać konto na ePUAP (pkt 1) wraz z podaniem numeru PESEL wniosek o Profil Zaufany zostanie automatycznie złożony i wystarczy jedynie udać się w ciągu 14 dni do wybranego punktu potwierdzania którym jest Urzą Skarbowy w Wieruszowie – potrzebny będzie dowód osobisty albo paszport do weryfikacji tożsamości.
– w przypadku nie podania numeru PESEL podczas rejestracji konta ePUAP należy zalogować się na konto Zaloguj się, wybrać opcję Moje konto (górny prawy róg) > Wybrać zakładkę Moje profile zaufane > Wybrać funkcję Złóż wniosek
A. Podać dane w tym PESEL, wybrać metodę autoryzacji podpisu PZ (mail albo SMS);
B. Kliknąć Sprawdź poprawność (metody autoryzacji) i wpisać przesłany kod autoryzacji (z maila lub SMS);
C. Wysłać wniosek klikając 'Złóż wniosek’ albo wybrać opcję Samozaufania aby dokonać weryfikacji certyfikatem kwalifikowanym (bez wizyty w puncie potwierdzania PZ);
D. System potwierdzi komunikatem złożenie wniosku oraz na mail przyjdzie potwierdzenie, że wniosek o Profil Zaufany został złożony.
– jeżeli nie została wybrana opcja samozaufania należy udać się w ciągu 14 dni do wybranego punktu potwierdzania w Urzędzie Skarbowym w Wieruszowie – potrzebny będzie dowód osobisty albo paszport do weryfikacji tożsamości.
– jeśli coś zrobiliśmy źle warto zerknąć do instrukcji zakładania konta
3. Adres skrzynki podawczej Urzędu Miejskiego w Wieruszowie na platformie ePUAP/5825kkfusl/skrytka
4. Formularz do korespondencji z Urzędem Miejskim w Wieruszowie wraz z załącznikami – Pismo ogólne do podmiotu publicznego (po zalogowaniu na konto ePUAP należy w polu adresata wpisać 5825kkfusl).
5. 94 usługi centralne ePUAP z których można skorzystać przesyłając dokumenty do urzędów w całej Polsce.
6. Wsparcie użytkowników ePUAP
Za realizację usługi ePUAP odpowiada Centrum Cyfrowej Administracji. Zgłoszenia dotyczące problemów w funkcjonowaniu systemu prosimy zgłaszać telefonicznie lub mailowo.
Telefon: (22) 315 20 30 – czynny w dni robocze, godz. 8:00 – 17:00
Adres e-mail: epuap-pomoc@cca.gov.pl z podaniem kontaktu zwrotnego
W celu ułatwienia weryfikacji i szybszego rozwiązania problemu w zgłoszeniu (e-mailowym) prosimy, w miarę możliwości, o podanie następujących informacji:
1. Dane kontaktowe (instytucja, adres e-mail, nr telefonu).
2. Nazwa systemu operacyjnego i jego wersja.
3. Nazwa przeglądarki internetowej: wersja oraz ustawienia językowe.
4. Czas wystąpienia błędu: data, godzina.
5. Miejsce wystąpienia błędu: na jakim oknie/portlecie/formatce wystąpił błąd: (np. Moje konto, Moje dokumenty, Katalog usług, Repozytorium wzorów itp.)
6. Szczegółowy opis sytuacji, która powoduje wygenerowanie błędu (w krokach) np.:Zalogowałem się do systemu. Przechodzę do obszaru „Moje konto”. W zakładce „Moje dokumenty”…
7. Widok ekranu z błędem (Print Screen).