Logo Wieruszów wersja czerwono - czarna

Deklaracja dostępności

OŚWIADCZENIE W SPRAWIE DOSTĘPNOŚCI

Urząd Miejski w Wieruszowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. 2023 poz. 1440).

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne cyfrowo:
  1. Nie wszystkie elementy nietekstowe (grafiki, zdjęcia prezentujące istotne informacje) mają dodany tekst alternatywny lub opisy treści.
  2. Nie wszystkie pliki do pobrania (w formacie .pdf, .doc i inne) są przygotowane jako dostępne, tzn. nie mają struktury pozwalającej osobom niewidomym na ich przeglądanie lub też są skanami dokumentów. Tym samym nie możliwości ich odczytania za pomocą wspomagających programów komputerowych. Alternatywą dla części niedostępnych plików w formacie .pdf są pliki w formacie .doc. Od lutego 2020 r. staramy się publikować dwie wersje dokumentów, w tym wersję zgodną z wymaganiami dostępności.
  3. Nie wszystkie teksty zamieszczone w serwisie są napisane w sposób dostępny dla osób, które na co dzień nie posługują się językiem urzędowym. Pracujemy nad tym, żeby w nowo publikowanych tekstach wyjaśniać trudne słowa, rozwijać skróty oraz nie stosować niezrozumiałego słownictwa.
  4. Część z opublikowanych tekstów nie ma odpowiedniej struktury nagłówkowej.
  5. Nie wszystkie tabele posiadają nagłówki i podpisy.
  6. Niektóre opisy odnośników w niewystarczający sposób informują o treściach do których kierują, a niektóre odnośniki w ramach jednego serwisu internetowego nie otwierają się w tym samym oknie.
 Treści niedostępne cyfrowo ze względu na wyłączenia:
  1. Filmy opublikowane przed 23 września 2020 r. są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności. Od 24 września 2020 r. nagrania z obrad Rady Miejskiej są już publikowane w wersji z napisami dla niesłyszących.
  1. Dokumenty tekstowe i tekstowo-graficzne, dokumenty utworzone w programach przeznaczonych do tworzenia prezentacji lub arkuszy kalkulacyjnych, opublikowane przed dniem 23 września 2018 r. są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności, chyba, że ich zawartość jest niezbędna do realizacji zadań podmiotu.
  2. Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
  3. Pliki wytworzone przez inne podmioty niż Urząd Miejski w Wieruszowie i przekazane do publikacji w formie papierowej lub skanów nie są dostępne z uwagi na brak dostępu do danych źródłowych. Dotyczy to również oświadczeń majątkowych, które są pisane ręcznie, następnie zeskanowane, a do których modyfikacji podmiot nie jest uprawniony.
  4. Treści archiwalne, niewykorzystywane do realizacji bieżących zadań są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
  5. Transmisje nadawane na żywo nie mają dodanych napisów dla osób niesłyszących ani audiodeskrypcji.
Skróty klawiaturowe:

Strona internetowa została zaprojektowana tak, aby jak największa liczba użytkowników mogła z niej swobodnie korzystać używając różnych systemów operacyjnych i różnych przeglądarek Dla osób słabowidzących przeznaczona jest wersja tekstowa oraz wersja o zwiększonym kontraście. Możliwa jest też zmiana wielkości czcionki tekstu w opublikowanych artykułach.

Oprócz myszki po witrynie można się poruszać za pomocą klawiatury. Klawisz „TAB” przesunie fokus do każdej z opcji nawigacji lub linków na ekranie. Kombinacja klawiszy Shift+TAB cofnie fokus na poprzedni element nawigacji. Naciskając Enter nastąpi przejście do zaznaczonego odnośnika. Używając strzałek „w dół” i „w górę” można przewijać stronę. Używając przycisku Backspace można się cofnąć do poprzedniej witryny.

Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej

Deklarację sporządzono dnia: 2020-09-21

Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi w dniu: 2025-02-14

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o informację. Osobą odpowiedzialną jest Mikołaj Kowalczyk. Kontakt: mikolajkowalczyk@wieruszow.pl, tel. 62 78 32 618. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Za rozpatrywanie uwag i wniosków dotyczących dostępności cyfrowej strony internetowej Urzędu Miejskiego jest Mikołaj Kowalczyk, mikolajkowalczyk@wieruszow.pl, tel. 62 78 32 618. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo:
Żądanie musi zawierać:

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej lub elementu aplikacji mobilnej.

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do Burmistrza Wieruszowa:
98-400 Wieruszów, ul. Rynek 1-8
e-mail: um@wieruszow.pl
tel. 62 78 32 646

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich

Link do strony Rzecznika Praw Obywatelskich: https://bip.brpo.gov.pl/

Dostępność architektoniczna

Budynek Urzędu Miejskiego w Wieruszowie

Do budynku prowadzą 2 wejścia, główne od ul. Rynek 1-7 oraz dodatkowe od ul. Przechodniej. Wejście główne od ul. Rynek posiada schody oraz podjazd dla wózków. Wejście od ul. Przechodniej posiada podjazd dla wózków (niespełniający norm). Budynek posiada trzy kondygnacje dostępne dla interesantów. Główna obsługa interesantów odbywa się na parterze. Przy schodach wewnętrznych brak jest platform oraz pochylni. Budynek jest wyposażony w windę z przyciskami w alfabecie brajla oraz informacjami głosowymi.

W budynku przy wyznaczonych biurach oraz w ciągach komunikacyjnych zamontowane zostały głosowe znaczniki nawigacyjno – informacyjne ToTuPoint.

W budynku nie ma toalety dostosowanej do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

W budynku przy każdych drzwiach wewnętrznych do pokoju znajdują się tabliczki kontrastowe z wypukłym numerem, numerem w alfabecie Breile’a oraz informacją o osobach.

W wyznaczonych pokojach znajduje się siedem pętli indukcyjnych wspierających osoby niedosłyszące. Ich wykorzystanie jest możliwe bez wcześniejszego umawiania się.

Obok budynku znajduje się oznakowane miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Usługa tłumacza polskiego języka migowego jest dostępna online. Można z niej skorzystać w każdej chwili w godzinach pracy Urzędu, bez wcześniejszego umawiania się. W Punkcie Obsługi Interesanta zostało stworzone specjalne stanowisko komputerowe dla osób korzystających z tłumacza języka migowego.