Projekt realizowany jest na terenie województwa łódzkiego.
Liderem projektu jest Województwo Łódzkie, reprezentowane przez Urząd Marszałkowski w Łodzi. Prace związane z przygotowaniem i realizacją projektu podjął Wydział ds. Społeczeństwa Informacyjnego w Urzędzie Marszałkowskim przy ścisłej współpracy z 109 partnerami: gminami i powiatami, w tym oczywiście z Gminą Wieruszów.
Celem głównym Projektu jest budowa e-Administracji oraz rozwój elektronicznych usług publicznych na terenie woj. łódzkiego, a także wzrost wykorzystania techniki i technologii informatycznych w administracji samorządowej.
Głównym wyznacznikiem projektu będzie System Elektronicznego Obiegu Dokumentów (SEOD). Platforma SEOD – Wrota Regionu Łódzkiego – na obecnym etapie realizacji projektu została zintegrowana z Elektroniczną Platformą Usług Publicznych (EPUAP) – stworzoną przez MSWiA. Oznacza to, iż użytkownicy EPUAP, posiadający kwalifikowany podpis elektroniczny lub profil zaufany, będą mogli poprzez Internet – składać wnioski i uruchamiać procedury administracyjne. Również w SEOD procedowane będą sprawy inicjowane papierowo. Oznacza to, iż po zeskanowaniu wniosku papierowego dokumentacja będzie przekazywana na poszczególne stanowiska pracy w wersji elektronicznej.
W założeniach projektu pozwala to na skuteczniejsze monitorowanie przebiegu spraw.
W ramach projektu pozyskaliśmy niezbędny sprzęt informatyczny wraz z oprogramowaniem, który w istotny sposób wzbogacił zasoby urzędu, podnosząc jednocześnie komfort pracy urzędników. Ponadto w ramach otrzymanego sprzętu i dofinansowania została zmodernizowana Serwerownia, która obecnie jest sercem urzędu.
Więcej informacji na stronie www.elodzkie.pl